tisdag 24 maj 2016

Kullen 5 veckor!

Tiden rusar fram som bekant!
Livet är just nu väldigt spännande, och dessutom utmanande! Att gå in i köket utan lårhöga fiskestövlar är snart en omöjlighet... Det går bra att smyga in när de sover, då passar man ofta på att fixa lite kaffe eller något annat som går snabbt och tyst. Är bebisarna däremot vakna är det som att gå in till ett knippe små hungriga krokodiler eller pirayor. Jag skojar INTE!

I går hade jag långbyxor, och satt på en stol i köket. Det tog inte många sekunder för lilla Tutis att klättra upp för mitt ena byxben och nöjt lägga sig tillrätta i min famn med en stor gäspning.

I dag hade jag klänning. My mistake!
- Det GÖR ont när de klättrar i långbyxorna. Väldigt ont. Utan långbyxor är det än värre.

Mysiga är de dock, och duktiga, och pratiga - och vansinnigt sociala! Och rymningsbenägna. Nu har de börjat hitta sätt att ta sig ut genom grinden också - snabba som vesslor! Och ÖVER grinden... Fast den har vi inte riktigt klurat ut hur de har lyckats. Det är lilla Tutis som ska vara med överallt, smart, snabb och nyfiken på precis allt.

När de nu blev hela 5 veckor idag så har vi fotograferat dem. Första sessionen då vi faktiskt lyckades (till slut...) få med samtliga tre på en bild i vaket tillstånd! Sannerligen en bedrift måste jag säga!

Här har vi snyggingarna - från vänster: Snutten, Tuten och Pipen



Och så ska vi givetvis ha lite individuella bilder också!

"Snutten"



"Tuten"


Och slutligen "Pipen"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar